Prvo izdanje U-Multiranka, višedimenzionalnog rangiranja sveučilišta, objavljeno je u svibnju 2014. godine i obuhvaća više od 850 sveučilišta iz 74 države iz cijelog svijeta.
Povijest međunarodnog akademskog rangiranja započela je prije više od deset godina, a prva je ljestvica najboljih sveučilišta poznata pod nazivom Šangajska lista – akademsko rangiranje 500 najboljih sveučilišta u svijetu (ARWU). Ta je lista pokazala kako u akademskom smislu prednjači Sjeverna Amerika. Godine 2005., britanski magazin Times Higher Education (THE) udružio se tvrtkom Quacquarelli Symonds (QS) s ciljem kreiranja novog sustava rangiranja. Četiri godine kasnije oni se razdvajaju tako da je QS nastavio starom metodologijom, a THE se udružio s Thomsonom Reutersom.
U lipnju 2009. Europska komisija najavila je razvoj novog, višedimenzionalnog rangiranja koji će ocjenjivati sveučilišta u pet kategorija: znanstveni ugled, kvaliteta podučavanja i učenja, međunarodna orijentacija, uspjeh u prenošenju znanja i angažiranost u regiji. Takav novi pristup trebao bi biti transparentan, mulitidimenzionalan i globalan.
Javile su se i određene kritike na predloženi sustav rangiranja koje ističu manjak pouzadnosti, podataka, usporedivosti između država itd.
Začetnici U-Multiranka prihvatili su činjenicu da postoje određeni problemi, ali isto tako su smatrali da postoji malo alternativnih rješenja. Projekt je stoga predstavljen u Dublinu 2013. godine, a prvi su rezultati objavljeni u svibnju ove godine.
Osim generalnih podataka, nova rang-lista navodi sveučilišta po odabranim akademskim područjima: poslovni studiji, elektro-inženjerstvo, mehaničko inženjerstvo i fizika, a sveučilišta se testiraju prema zasebnim indikatorima te se rangiraju u skupine – od „A“ (vrlo dobra) do „E“ (slaba).
Reakcije javnosti su podijeljene: s jedne strane kritiziraju se određene pogreške i ograničenja, ali se pozitivnom ocjenjuje sama inicijativa da se nadvladaju ograničenja konvencionalnih akademskih rangiranja, navodi University World News.
U-Multirank zasad sadrži i podatke o određenim studijima Sveučilišta u Zagrebu i Visokoj školi Nikola Šubić Zrinski iz Zagreba. Tako je Sveučilište u Zagrebu ocijenjeno ocjenom „A“ u području prenošenja znanja i to prema indikatoru „dohodak od neprestanog profesionalnog usavršavanja“ dok je postotak stranih studenata ocijenjen niskim. Na Visokoj školi Nikola Šubić Zrinski u Zagrebu, prema podacima U-Multiranka, visok je postotak studenata iz regije koji upisuju prvu godinu studija na tom visokom učilištu. Detaljnije podatke pročitajte na mrežnoj stranici U-Multirank.