Skoči do sadržaja

Okrugli stol na temu odnosa javnog i privatnog u visokom školstvu u Republici Hrvatskoj održan je u srijedu 18. lipnja 2014. godine, u organizaciji DIU Libertas međunarodnog sveučilišta u Zagrebu.

Na okruglom je stolu, uz ostale govornike, sudjelovala i prof. dr. sc. Jasmina Havranek, ravnateljica Agencije za znanost i visoko obrazovanje.

Sudionici skupa složili su se oko toga da privatno visoko obrazovanje povećava pristup visokom obrazovanju i unosi dinamičnost u sustav visokog obrazovanja što je i dodatni poticaj za javna visoka učilišta. Istaknuto je kako i u budućem periodu najveći naglasak treba biti na osiguravanju i unaprjeđenju kvalitete visokih učilišta i studijskih programa, a tom su pogledu vrlo korisni postupci vanjskoga vrednovanja koje provodi AZVO, a oni su potpuno jednaki i za javna i za privatna visoka učilišta.

Naglašeno je kako zadnjih desetljeća dolazi do naglog porasta privatnog obrazovanja u svijetu što je ponajviše rezultat povećane potražnje za visokim obrazovanjem i porasta broja studenata u svijetu pri čemu javni sektor nije mogao u cijelosti odgovoriti na te potrebe.

Kao posljedica provođenja postupaka reakreditacije , ali i gospodarske krize, posljednjih godina, neka manja privatna visoka učilišta pripajaju se većima pa se broj privatnih visokih učilišta u Hrvatskoj postupno smanjuje. Potencijal privatnog visokog obrazovanja još uvijek nije dovoljno iskorišten u RH posebice jer je najveći broj takvih studija iz područja društvenih znanosti i to polja ekonomije, a ti se studiji izvode uglavnom u Zagrebu, rečeno je na okruglom stolu.

Iako se na skupu moglo čuti kako su javna i privatna visoka učilišta trenutno u Hrvatskoj izjednačena u obvezama, ali ne i u pravima (pri čemu se misli uglavnom na to da se privatna visoka učilišta financiraju isključivo iz školarina studenata), iz nadležnog ministarstva naglašeno je kako je zadnjih godina napravljen velik pomak time što su studenti javnih i privatnih visokih učilišta izjednačeni u pravima vezano uz pitanje studentskog standarda.