U organizaciji Europske mreže stručnjaka za komunikaciju u visokom obrazovanju EUPRIO (European Association of Communication Professionals in Higher Education) od 20. do 23. kolovoza 2025.g. održana je godišnja konferencija pod nazivom „Pokretanje inovacija. Komunikacija u središtu transformacije europskih sveučilišta“, čiji je domaćin bila Nova School of Business & Economics – Lisbon (kampus Carcavelos) u Portugalu.
Na ovogodišnjoj konferenciji, koja je okupila predstavnike iz 30-ak zemalja, uključujući i predstavnicu Agencije za znanost i visoko obrazovanje, raspravljalo se o ulozi učinkovite komunikacije u visokom obrazovanju te transformaciji koju doživljava. Uz sve širi spektar alata i platformi – od digitalnih kanala do događanja uživo – sveučilišta se suočavaju s izazovom snalaženja u složenom i dinamičnom komunikacijskom okružju, svjesni pritom kako je učinkovita komunikacija ključna za postizanje izvrsnosti u poučavanju, istraživanju i prijenosu znanja.

Osobit naglasak ovogodišnje EUPRIO konferencije stavljen je na nezaustavljiv uspon umjetne inteligencije (AI) koja zahtijeva inovativne strategije kako bi se privukla pažnja i potaknulo stvaranje smislenih veza. Upravo su temi umjetne inteligencije bila posvećena ključna predavanja koja su pred prisutnima održali Marcel Salathé (EPFL – École Polytechnique Fédérale de Lausanne, Švicarska) i Pedro Gardet (Nova School of Business & Economics, Portugal).
U izlaganju nazvanom „Revolucija umjetne inteligencije u stvarnom vremenu: razumijevanje svijeta u transformaciji“ Marcel Salathé govorio je o snažnom ubrzanju sposobnosti umjetne inteligencije, što temeljno mijenja način na koji radimo, istražujemo, stvaramo i komuniciramo. U svom je predavanju govorio o trenutačnom stanju razvoja umjetne inteligencije – od multimodalnih sustava koji besprijekorno rade sa tekstom, slikama i zvukom, do modela koji pokazuju sve sofisticiranije sposobnosti zaključivanja – te njihovim dubokim implikacijama na društvo i znanost.

U izlaganju Pedra Gardete nazvanom „Umjetna inteligencija i automatizacija u marketingu visokog obrazovanja“ raspravljalo se o suvremenim izazovima i mogućnostima koje donosi primjena umjetne inteligencije i automatizacije u marketingu obrazovnih institucija. Fokus je bio na četiri ključna područja: mjerenje kampanja (upozorenje na moguće zablude u AI modelima koji precjenjuju učinkovitost oglašavanja te prijedlozi rješenja temeljeni na znanstvenim istraživanjima), pretraživači i rangiranja (analiza utjecaja automatiziranih rang-listi i AI u Google tražilici na vidljivost studijskih programa), prediktivna analitika pri upisima (rasprava o etičkim i strateškim aspektima automatizacije u selekciji studenata) te budućnost ulaganja u AI alate (smjernice za donošenje odluka o investiranju u nove tehnologije poput chatbotova i sustava za poboljšano učenje).
Tijekom konferencije dodijeljene su i nagrade za najbolje sveučilišne komunikacijske kampanje u Europi, a ovogodišnji pobjednik je kampanja The Red Flag campaign (University of Agder, Norveška).

Uz sve navedeno, kroz paralelne je sesije održano preko 30 radionica i prezentacija koje su obuhvaćale teme s kojima se svakodnevno suočavaju komunikacijski stručnjaci u visokom obrazovanju, a koje su ujedno bile i prilika za razmjenu dobrih praksi – od najnovijih istraživanja u pristupima internoj i eksternoj komunikaciji te tema koje se odnose na društvene medije, etička pitanja u primjeni umjetne inteligencije, digitalne strategije, upravljanje krizama, javni angažman, političko zagovaranje, međunarodni odnosi, sveučilišne alijanse, odnosi s alumnijima, itd., a sve s ciljem jasnog doprinosa transformativnom potencijalu visokog obrazovanja u oblikovanju budućnosti.
Sudjelovanje na konferenciji omogućeno je u okviru projekta “Osiguravanje kvalitete u visokom obrazovanju” financiranog iz Programa Učinkoviti ljudski potencijali 2021. – 2027. Europskog socijalnog fonda plus (ESF+).
