O nama

Visoko obrazovanje

Znanost

Vrednovanja

Ured ENIC/NARIC

Publikacije

Radionice

Vijesti iz visokog obrazovanja

Najava da će Peking University uložiti 9 milijuna funti u otvorenje poslovne škole u Oxfordu u prvoj polovici sljedeće godine, privukla je mnogo pažnje u britanskim medijima i sveučilišnoj zajednici. Riječ je o podružnici Peking University HSBC Business School, a zanimljivo je da se ovaj projekt ne odvija u partnerstvu s University of Oxford.

Ovo je samo dio kineskog transnacionalnog visokoobrazovnog megaprojekta koji traje već niz godina. Kineski sustav visokog obrazovanja razvija se nevjerojatnim tempom, a 2017. godine očekuje se da će na kineskim institucijama visokog obrazovanja diplomirati 8 milijuna studenata, što je rekordan broj, više nego dvostruko veći od broja diplomanata u SAD-u.

Osim ogromnih ulaganja u elitne institucije visokog obrazovanja, Kina također razvija i transnacionalno visoko obrazovanje unutar svojih granica i izvan njih. Tako je, primjerice, Zhejiang University, jedno od najstarijih i najprestižnijih kineskih sveučilišta, izgradilo novi međunarodni kampus u Hainingu. Sveučilište Zhejiang je uspostavilo partnerstva s nekima od najelitnijih svjetskih visokoobrazovnih institucija, poput University of Edinburgh, Massachusetts Institute of Technology, University of Illinois, University of Pennsylvania, s kojima osnivaju združene znanstvene i obrazovne institute i izvode programe čijim se završetkom dodjeljuju dvojne diplome.
Kina cilja na privlačenje pola milijuna stranih studenata i toj se brojci ozbiljno približavaju budući da je prošle godine u Kini studiralo 442,773 stranih studenata. U isto vrijeme, u Velikoj Britaniji broj novodolazećih stranih studenata stagnira, prema podacima UK Council for International Student Affairs.

I dok se Velika Britanija, Europska unija i SAD bore s unutarnjopolitičkim poteškoćama, Kina tiho razvija i širi svoj globalni utjecaj, a kineski visokoobrazovni megaprojekt očito je jedan od ključnih strateških elemenata u postizanju tog cilja.

Cijeli članak pročitajte ovdje: http://www.universityworldnews.com/article.php?story=20170523001225119

Ove internetske stranice koriste kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Postavke kolačića možete podesiti u svojem internetskom pregledniku. Više o kolačićima i načinu kako ih koristimo te načinu kako ih onemogućiti pročitajte ovdje. Klikom na gumb 'U redu' pristajete na korištenje kolačića.