O nama

Visoko obrazovanje

Znanost

Vrednovanja

Ured ENIC/NARIC

Publikacije

Radionice

Pojmovnik

Pojmovnik

U pojmovniku se nalazi 4 zapisa.
Pretražite pojmove
Počinje sa Sadrži Točan pojam

Kategorije

Svi A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L Lj M N Nj O P R S Š T U V Z Ž
Pojam Definicija
Vanjska periodična prosudba sustava osiguravanja kvalitete (audit)

Postupak vanjskog vrednovanja sustava osiguravanja kvalitete kojim se ispituju postupci i mehanizmi osiguravanja i unapređenja kvalitete visokog učilišta, a koji se temelji na pregledu kolega stručnjaka uz provjeru dokaza. Vanjsko tijelo pritom provjerava: a) jesu li procedure osiguravanja kvalitete uspostavljene na razini visokog učilišta i studijskih programa te b) jesu li unutarnje procedure osiguravanja kvalitete primjerene svrsi i provode li se sustavno. Vanjskom se prosudbom ne procjenjuje dostignuta razina kvalitete predmeta vrednovanja, već se utvrđuje učinkovitost uspostavljenog sustava osiguravanja kvalitete, njegova potpora institucijskoj misiji te doprinos trajnom unapređenju kvalitete svih aktivnosti visokog učilišta. Postupak provode educirani i certificirani stručnjaci (auditori), koji ne smiju biti u sukobu interesa s predmetom vrednovanja. Rezultati vrednovanja dokumentiraju se u obliku izvješća vanjske prosudbe, s preporukama za poboljšanje i definiranim naknadnim praćenjem.

Vanjsko vrednovanje

Postupak u kojem specijalizirana agencija prikuplja podatke, informacije i dokaze o radu ustanove, posebne jedinice predmetne ustanove ili o ključnim aktivnostima ustanove u cilju izrade iskaza o njezinoj kvaliteti. Vanjsko vrednovanje provodi skupina vanjskih kolega stručnjaka tj. predstavnika akademske zajednice ili stručnjaka u predmetnom području, koji dolaze iz drugih društveno-gospodarskih grana, a sam se postupak obično sastoji od:

analize izvješća o samoanalizi

obilaska učilišta

izrade izvješća s vrednovanja.

Vještine

Vještine predstavljaju primjenu znanja i upotrebu propisanih načina rada (know-how) u izvršenju zadaća i rješavanju problema. U Hrvatskome kvalifikacijskom okviru vještine će se odnositi na kognitivne (logičko, intuitivno i kreativno razmišljanje) i/ili psihomotoričke (fizička spretnost te upotreba metoda, instrumenata, alata i materijala) vještine.

Vrednovanje

Vrednovanje poučavanja i učenja u određenom odjelu, kolegiju ili programu obuhvaća sve one aktivnosti koje se odnose na utvrđivanje kvalitete i svrsishodnosti programa te utvrđivanje primjerenosti svrhe programa. Snaga i slabost obrazovanja mogu se procijeniti na temelju provjera i analize primijenjenih načina osiguravanja kvalitete. Vrednovanje se može provoditi pomoću unutarnjih i vanjskih postupaka. Glavni je cilj primjene postupaka vanjskog i unutarnjeg vrednovanja poboljšanje kvalitete stjecanja znanja studenata.

Ove internetske stranice koriste kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Postavke kolačića možete podesiti u svojem internetskom pregledniku. Više o kolačićima i načinu kako ih koristimo te načinu kako ih onemogućiti pročitajte ovdje. Klikom na gumb 'U redu' pristajete na korištenje kolačića.