O nama

Visoko obrazovanje

Znanost

Vrednovanja

Ured ENIC/NARIC

Publikacije

Radionice

Pojmovnik

Pojmovnik

U pojmovniku se nalazi 4 zapisa.
Pretražite pojmove
Počinje sa Sadrži Točan pojam

Kategorije

Svi A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L Lj M N Nj O P R S Š T U V Z Ž
Pojam Definicija
Standardi

Iskazi o očekivanoj razini zahtjeva i uvjeta prema kojima se ocjenjuje kvaliteta ili koje visoko učilište odnosno studijski program moraju ispuniti da bi dobili akreditaciju ili certifikat. Standardi mogu poprimiti kvantitativan oblik, to su obično rezultati ocjenjivanja prema referentnim vrijednostima, a mogu biti i kvalitativni i upućivati samo na specifične ciljeve (primjerice učinkovitost obrazovanja, održivost, osnovne obveze itd.). Kvantitativni standardi uključuju razine praga uspješnosti koje se moraju ostvariti za akreditaciju visokog učilišta ili studijskog programa. Često se prag ili granica uspješnosti definira kao razina minimalno prihvatljive kvalitete. U nekim se slučajevima standard odnosi na najvišu razinu kvalitete pa se tada smatra "standardom izvrsnosti". Takav pristup može biti rezultat procesa ocjenjivanja prema referentnim vrijednostima ili se može podrazumijevati odnosno, kao takav, može biti prepoznat i među kolegama stručnjacima. Standardi mogu imati različite referentne točke.

Standardi sadržaja

Razina osnovnih kompetencija, relevantnog znanja i vještina u određenome znanstvenom području tj. sveukupnost očekivanih znanja i sposobnosti studenata po završetku studija. Standardi sadržaja oblikuju sadržaj kurikula i upućuju na potrebne inpute.

Studentska anketa

Metoda ocjenjivanja koja se koristi anketama i intervjuima radi utvrđivanja zadovoljstva upisanih studenata studijskim programom, uslugama, resursima i drugim različitim aspektima njihova akademskog iskustva. Od studenata se obično traže odgovori na niz pitanja. Anketa može uključivati upitnik koji se ispunjava na nastavi, upitnik poslan poštom ili elektroničkom poštom, telefonsko ispitivanje te intervjuiranje (standardno, osobno ili u fokus-grupi). Studentske se ankete provode uz relativno niske troškove, a u njima mogu sudjelovati ispitanici iz širokog područja. Budući da one iz studentske perspektive mogu prikazati što se događa u određenom trenutku na određenom učilištu, ankete su najprimjerenije za koncizna i neosjetljiva pitanja. Neki bi promatrači mogli postaviti pitanje njihove valjanosti ili pouzdanosti kao i relevantnosti za akademsku politiku.

Studentsko vrednovanje nastavnika

Postupak uporabe studentskih anketa povezanih s općim aktivnostima i stavovima nastavnika. Ta opažanja omogućuju ocjenjivačima odrediti stupanj usklađenosti studentskih očekivanja i stvarnog pristupa nastavi. Od studentske se evaluacije očekuje da će pružiti uvid u stav i držanje nastavnika za vrijeme nastave (pristupačnost, širina pogleda, zabavnost, kreativnost, strpljivost itd.) i/ili u sposobnosti nastavnika (objasniti građu, motivirati studente, navesti studente na razmišljanje, ispraviti pogreške na prijateljski način, pružiti informacije na učinkovit način itd.).

Ove internetske stranice koriste kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Postavke kolačića možete podesiti u svojem internetskom pregledniku. Više o kolačićima i načinu kako ih koristimo te načinu kako ih onemogućiti pročitajte ovdje. Klikom na gumb 'U redu' pristajete na korištenje kolačića.