O nama

Visoko obrazovanje

Znanost

Vrednovanja

Ured ENIC/NARIC

Publikacije

Radionice

Pojmovnik

Ocjenjivanje prema referentnim vrijednostima

Pretražite pojmove
Počinje sa Sadrži Točan pojam

Kategorije

Svi A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L Lj M N Nj O P R S Š T U V Z Ž
Pojam Definicija
Ocjenjivanje prema referentnim vrijednostima

Standardizirana metoda prikupljanja i izvještavanja o kritičnim operativnim podacima koja se provodi omogućavanjem relevantne usporedbe izvedaba različitih ustanova ili programa, obično s obzirom na utvrđivanje dobre prakse, dijagnosticiranje problema u izvedbi i identificiranje prednosti. Ocjenjivanje prema referentnim vrijednostima predstavlja za učilište (ili studijski program) vanjsku referencu ili najbolju praksu na kojoj se temelji vrednovanje te na temelju koje se definiraju radni procesi.

Ocjenjivanje prema referentnim vrijednostima definira se i kao: dijagnostički instrument (pomoć pri prosudbi o kvaliteti); alat samounaprjeđenja (alat upravljanja kvalitetom/alat osiguravanja kvalitete) koji pomaže ustanovi (studijskom programu) pri usporedbi s drugim relevantnim dionicima sustava u pogledu pojedinih aspekata izvedbe i u cilju pronalaženja načina za poboljšanje sadašnje izvedbe; otvoreno i suradničko vrednovanje usluga i postupaka s ciljem učenja iz dobrih praksi; metoda upućivanja ustanove u način provedbe poboljšanja; trajan, sustavan postupak stalnog uspoređivanja i mjerenja radnih procesa jedne ustanove u odnosu na drugu uz primjenu izvanjskog pogleda na unutarnje aktivnosti.

Ocjenjivanje prema referentnim vrijednostima podrazumijeva konkretne korake i strukturirane postupke. Postoji nekoliko vrsta ocjenjivanja prema referentnim vrijednostima ovisno o tome što se uspoređuje, odnosno ovisno o vrsti informacija koju ustanova prikuplja: a) strateško ocjenjivanje prema referentnim vrijednostima– usredotočeno na ono što je učinjeno, na strategije koje učilište koristi kako bi bilo konkurentno;
b) operativno ocjenjivanje prema referentnim vrijednostima - usredotočeno na način kako je nešto učinjeno, koliko je dobra izvedba drugih učilišta te na koji je način ta izvedba postignuta te
c) ocjenjivanje prema referentnim vrijednostima zasnovano na podacima – statističko ocjenjivanje prema referentnim vrijednostima koje se bavi usporedbom podataka o rezultatima ustanove i konvencionalnih pokazatelja izvedbe.
Postoji, također, i unutarnje/vanjsko i vanjsko surađivačko/transindustrijsko/implicitno ocjenjivanje prema referentnim vrijednostima. S obzirom na različite vrste ocjenjivanja prema referentnim vrijednostima, ono može biti vertikalno (usmjereno na kvantificiranje troškova, radnog opterećenja i produktivnosti učenja u određenim studijskim programima) ili horizontalno (ispituje troškove ishoda pojedinog procesa koji prelazi okvire jednog studijskog programa).

Ove internetske stranice koriste kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Postavke kolačića možete podesiti u svojem internetskom pregledniku. Više o kolačićima i načinu kako ih koristimo te načinu kako ih onemogućiti pročitajte ovdje. Klikom na gumb 'U redu' pristajete na korištenje kolačića.