Skoči do sadržaja

Konfrencija ministara Europskog prostora visokog obrazovanja (EHEA) i Peti Bologna Policy Forum održani su u Parizu, 24. i 25. svibnja 2018. godine.

Ova se ministarska konfrencija, deveta po redu, održala 20 godina nakon potpisivanja Sorbonske deklaracije što je bila prigoda za pregled dosadašnjih postignuća i prepoznavanja novih izazova. Sudjelovali su ministri i delegacije iz 48 zemalja Europskoga prostora visokog obrazovanja (EHEA) te predstavnici različitih europskih organizacija.

U priopćenju s konferencije ističe se kako je uočeno ostvarivanje napretka u određenim područjima, posebice u procesima osiguravanja kvalitete i implementaciji Standarda i smjernica za osiguravanje kvalitete u Europskom prostoru visokog obrazovanja (ESG). No u idućem je razdoblju važno uklanjanje prepreka za uvođenje ESG-a u nacionalno zakonodavstvo budući da je osiguravanje kvalitete ključno za razvoj uzajamnog povjerenja te za povećanje mobilnosti i pravedno priznavanje inozemnih obrazovnih kvalifikacija i razdoblja studija.

Uočen je i porast mobilnosti te priznavanje inozemnih visokoškolskih kvalifikacija usklađeno s Lisabonskom konvencijom.

Ministri visokog obrazovanja EHEA-e za iduće su razdoblje odredili određene prioritete koji uključuju promicanje temeljnih vrijednosti EHEA-a kao što su akademska sloboda, institucionalna autonomija, sudjelovanje studenta i osoblja u procesima upravljanja u visokom obrazovanju te javna odgovornost visokog obrazovanja.

Potrebno je omogućiti i promicati korištenje „Europskoga pristupa za osiguravanje kvalitete združenih studija“ kako bi se potaknuo razvoj združenih studija te promicati razvoj baze podataka za vanjsko osiguravanje kvalitete (DEQAR); omogućiti automatsko priznavanje usporedivih inozemnih visokoškolskih kvalifikacija, primjenjivati i nadalje Lisabonsku konvenciju o priznavanju i njezine preporuke.

Jedan je od prioriteta i jačanje sinergije između obrazovanja, istraživanja i inovacija; zatim podržavanje inicijativa za stjecanje nastavničkih kompetencija i kontinuirani profesionalni razvoj nastavnika u visokom obrazovanju kao i osnaživanje socijalne dimenzije u visokom obrazovanju te poboljšavanje pristupa ranjivih skupina visokom obrazovanju.

Cjelovito priopćenje sa zaključcima ministarske konfrencije dostupno je na poveznici.

EHEA