About us

Higher Education

Science

Evaluations

HKO

ENIC/NARIC office

Publications

Workshops

uncategorised

U sklopu EU projekta SKAZVO, Agencija za znanost i visoko obrazovanje organizirala je radionice na temu ishoda učenja za visokoškolske nastavnike.

U razdoblju od 2017. do kraja 2019. godine održano je ukupno devet radionica na području Hrvatske (Zagreb, Split, Pula, Osijek, Dubrovnik) na kojima je sudjelovalo više od 300 predstavnika visokih učilišta, ponajprije nastavnika i voditelja studijskih programa te prodekana za nastavu koji se u svom radu imaju priliku detaljnije baviti temom ishoda učenja.

Radionice su vodile predavačice s dugogodišnjim iskustvom vođenja ovakvih radionica, prof. dr. sc. Vesna Vlahović-Štetić i prof. dr. sc. Željka Kamenov s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Radionice su se bavile temom poučavanja i vrednovanja usmjerenog ishodima učenja te kompetencijskog pristupa planiranju studijskih programa.

Sudionici su ocijenili održane radionice visokim ocjenama – prosječna ocjena iznosi 4,79. Korisnost, odnosno mogućnost primjene stečenog znanja u poslu, sudionici ocjenjuju prosječnom ocjenom 4,71.

Pri tom ističu kako im je osim teorijskog znanja, posebno korisno praktično znanje, iskustvo i pristup predavačica,  umrežavanje te rad na praktičnim primjerima. Većina ih je izrazila interes za daljnje radionice te iznijela i konkretne teme koje uporište nalaze u njihovoj svakodnevnoj praksi.

Velika većina sudionika, odnosno njih 98,1% preporučili bi ove radionice svojim kolegama.

U nastavku su analizirani rezultati upitnika iz 2017. godine (4 radionice), 2018. godine (3 radionice) i 2019. godine (2 radionice) na temelju dobivenih 211 upitnika.

analizaishodi

Što ćete upamtiti kao najvažnije:

  • Razlika i veza između kompetencija i ishoda učenja
  • Kako napisati ishode učenja na svom kolegiju i usklađenost ishoda učenja kolegija s ishodima studijskog programa
  • Kako definirati ishode učenja, kako ih provjeriti, tj. vrednovati te kako odrediti broj ECTS-a na kolegiju
  • Korištenje ispravnih glagola prilikom definiranja ishoda učenja
  • Promijeniti ishode i pripremiti se za reakreditaciju s obzirom na značaj vrednovanja ishoda učenja
  • Svaka izrada studijskog programa i syllabusa kolegija počinje s razradom ishoda učenja
  • Konstruktivno poravnanje
  • Važnost primjene konstruktivnog poravnanje
  • Izrada tablice konstruktivnog poravnanja
  • revidirati postojeće ishode učenja
  • Uskladiti ishode učenja s metodama poučavanja i načinima provjere ostvarenih ishoda
  • Rješavanje problema prilikom ocjenjivanja (instrumenti mjerenja)
  • Uskladiti ishode učenja s metodama poučavanja
  • Da bi nastavni proces trebao biti dinamičan i u konstantnoj promjeni/prilagodbi
  • Kako sastavljati ispite
  • Radionica će mi pomoći da posložim stvari u poučavanju koje sam stekao iskustvom
  • Potrebu za usklađivanjem ishoda učenja studijskog programa i pojedinih kolegija, odnosno potrebu za usklađivanjem ishoda, metoda učenja i načina vrednovanja unutar jednog kolegija, a sve u cilju unaprjeđenja kvalitete studijskih programa
  • Revidirati ishode u svom kolegiju
  • Pogreške prilikom ocjenjivanja
  • Da je ocjena vrlo subjektivna stvar, kad se sve zbroji i oduzme.
  • Utemeljenost ECTS-a
  • Obilježja i stupnjevi ocjenjivanja sadržaja, primjena ECTS sustava bodovanja u praksi
  • Planirati i revidirati svoj rad/nastavni plan
  • Revidiranje nastavnog plana i provjera raspodjele ECTS-a

Vaš komentar:

  • Izvrsno, hvala Vam! Izuzetno korisno bez obzira na svu upućenost i bliskost s temom.
  • Vrlo zanimljive radionice – predavači na visokom nivou
  • Izuzetno zanimljiva, korisna i poučna radionica. Hvala.
  • Hvala na korisnim smjernicama
  • Radionica mi je pomogla u pogledu poboljšanja nastave, ocjene ispita i odnosa prema studentima generalno.
  • Nakon položene pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičke izobrazbe mogu samo reći: svaka čast na radionici, organizaciji, prezentaciji, izvlačenjem bitnoga, objašnjavanju ...
  • Ugodno sam „iznenađen“ kvalitetom radionice. Očekivao sam nešto suhoparno, a dobio izvrsnu radionicu, i sa veseljem proveo dan u izvrsnoj atmosferi.
  • Jako dobro koncipirana radionica. Predavači zanimljivi, nimalo dosadni. Najbolja radionica ikad.
  • Sjajno!
  • Izvrsno!!!
  • Jedna od boljih radionica :)
  • Radionica je bila vrlo korisna i premašila je moja očekivanja
  • Nikada nisam sudjelovala na ovako kvalitetnoj i iscrpnoj radionici! Hvala!
  • Jako stimulativno za daljnji rad
  • Izvrsna radionica, pohvala edukatoricama na pripremi i izvedbi, a naravno i AZVO-u na organizaciji i financiranju
  • Profesoricama se zahvaljujem na izvrsno odrađenoj radionici; bilo je puno primjera i konkretnih objašnjenja; puno će mi pomoći u daljnjem radu; neke stvari sam radila intuitivno i drago mi je da sam dobila teorijsko i praktično pojašnjenje
  • Sve pohvale, jako korisno, informativno i profesionalno; odlična dinamika rada.
  • Radionica je jako korisna i smatram da je jako dobar temelj za ostvarivanje što više uspjeha pri određivanju studijskih programa; Hvala vam!
  • Predavačice su odlično odradile svoj posao i organizacija je odlična!
  • Prezadovoljna!!!
  • Izvrsno, velika pohvala!
  • Prvi susret s ovakvom vrstom radionice koja me je uvela u svijet ishoda učenja. FANTASTIČNO
  • Sve izvrsno! Treba što više ovakvih radionica koje su poučne, interaktivne i zanimljive
  • Najkorisnija radionica na kojoj sam sudjelovao.
  • Sjajna radionica, sjajne voditeljice.
  • Radionica je izvrsno organizirana, predavačice su stručne, jasno i precizno odgovaraju na sve upite. Sve pohvale!!!
  • Sve pohvale AZVO-u na organizaciji ove radionice posebice uoči novog reakreditacijskog ciklusa, vrlo korisno za sve, jako dobre voditeljice radionice. HVALA!
  • Radionica je vrlo korisna i preporučila bi da svi zaposleni u nastavi prođu ovakve radionice

Predložene teme:

  • Hrvatski kvalifikacijski okvir
  • Orijentacija na potrebe poslodavaca
  • Metode poučavanja
  • Ocjenjivanje prema ECTS bodovima (primjeri)
  • Praktično što predstavlja mogućnost promjene studijskog programa od 20%.
  • Kako teoriju provesti u praksu?
  • Kako dostići kritičnu masu svih sukreatora studijskog programa?
  • Edukacije s više sadržaja vezanog uz izradu studijskih programa temeljenih na kompetencijama
  • Individualno praćenje i vrednovanje studenata
  • Elementi završne ocjene, njihovo praćenje tijekom semestra i vrednovanje. Kako za potrebe reakreditacije dokazati ostvarenost ishoda.
  • Praktični primjeri dobre prakse u području matematike
  • Kako procijeniti broj sati / ECTS-a za ostvarenje pojedinog ishoda učenja
  • Malo više primjera ishoda i vrednovanja za primjere kolegija iz tehničkog područja
  • Kako pratiti / mjeriti koliko ishodi učenja kolegija i razvoj kolegija pridonose ostvarenju ishoda učenja studijskih programa
  • Bilo bi odlično kada bi se ovakve radionice održavale na svim sastavnicama Sveučilišta
  • Još veći naglasak na praktičnim primjerima, npr. kako trebaju izgledaju ishodi, metode i vrednovanje za jedan "stvarni" kolegij (popunjeni obrazac). Ili kako izgleda matrica poravnanja za jedan "stvarni" studijski program. Dakle, praktična prezentacija kako izgleda jedan „završni proizvod“ iz prakse
  • Izvrsna radionica. Predlažem da traje i dulje kako bi se teme mogle dublje i praktičnije obraditi. Npr. 3 dana: 1. dan o postavljanju ishoda učenja, 2. dan o nastavnim metodama i tehnikama i 3. dan o vrednovanju ishoda učenja.
  • Kako motivirati studente?
  • Vrlo zanimljive radionice – predavači na visokom nivou. Bilo bi dobro više diskusije.
  • Opterećenost nastavnika

 

 

All texts have been prepared with utmost attention to detail.

Thank you for using the official website of the Agency for Science and Higher Education (https://www.azvo.hr).

Contact us: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Agencija za znanost i visoko obrazovanje (Agency for Science and Higher Education)
Donje Svetice 38/V
10000 Zagreb

tel.: +385 1 6274 800
fax: +385 1 6274 801

 

 

The Agency for Science and Higher Education (ASHE) tries to make its website (www.azvo.hr) accessible in accordance with the Act on the Accessibility of Websites and Programme Solutions for Mobile Applications of the Public Sector Bodies in the Republic of Croatia (Official Gazette No. 17/19) of 23 September 2019,  for the purpose of aligning with the Directive (EU) 2016/2102 of the European Parliament and of the Council on the Accessibility of the Websites and Mobile Applications of Public Sector Bodies.  

This Accessibility Statement applies to the website of the Agency for Science and Higher Education (https://www.azvo.hr).

Level of compliance

Web pages on the domain https://www.azvo.hr partly comply with the Act on the Accessibility of Websites and Programme Solutions for Mobile Applications of the Public Sector Bodies in the Republic of Croatia due to inconsistencies stated below.  

Parts of the content that are not accessible

The content listed below is inaccessible with respect to general accessibility requirements for the following reasons:

  • There is no textual alternative to non-textual content such as images or videos.
  • Images do not have an appropriate description.
  • The content of individual links is not clearly described.
  • Some files are not accessible in a format that can be read by a screen reader.
  • Part of the text is underlined, in the same way as the links.

 

Drafting of this Accessibility Statement

This Statement was drafted on 17 September 2020 using the model accessibility statement in compliance with the Directive (EU) 2016/2102 of the European Parliament and of the Council on the Accessibility of the Websites and Mobile Applications of Public Sector Bodies, established by the Commission Implementing Regulation (EU) 2018/1523.

Assessment of compliance with accessibility requirements is the result of the self-assessment procedure carried out by the Agency for Science and Higher Education.

The Agency for Science and Higher Education will regularly revise this statement following the elimination of the reasons for inaccessibility of parts of the content.

Feedback and contact information

Users may send any inquiries regarding accessibility of the website www.azvo.hr:

  • By e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • By phone: +385 1 6274 863
  • By mail: Agencija za znanost i visoko obrazovanje, Donje Svetice 38/V, 10000 Zagreb, Croatia

The Agency for Science and Higher Education shall respond to any inquiries, notifications or requests from users regarding accessibility within 15 days of the receipt of a notification or request, or it will notify said party within the same time frame of a delayed deadline in which it will respond to their notification or request, along with a detailed account of the reasons due to which postponement is due. 

Monitoring compliance with the regulations

The body responsible for monitoring compliance of websites and programme solutions for mobile applications of the public sector bodies with accessibility requirements and supervision over implementation of the Act on Accessibility is the Information Commissioner of the Republic of Croatia.

In case of unsatisfactory responses to the notification or request for feedback on the accessibility of this website, users can contact the Information Commissioner by phone +385 1 4609 041, by mail (Jurišićeva 19, 10000 Zagreb, Croatia) or e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

All content and images published on the website of the Agency for Science and Higher Education are the property of the Agency for Science and Higher Education. When publishing and presenting materials downloaded from this website, it is mandatory to cite the source and publish a link to the website of the Agency for Science and Higher Education (e.g. retrieved from www.azvo.hr).

Any reproduction or distribution of images and texts contained on this website for commercial purposes is permitted only with the prior written consent of the copyright owner. The Agency for Science and Higher Education strives to keep the information on this site accurate and complete, but does not take responsibility for its truthfulness and completeness, nor for the content of external links.

The Agency for Science and Higher Education is not responsible for any damage to the computer caused by downloading files from this website or from websites accessed by readers via a link from this website.

The Agency for Science and Higher Education reserves the right to change the content of the website and the terms of use without prior notice at any time.

We use cookies to help provide you with the best possible online experience. By using this site, you agree that we may store and access cookies on your device. If you want to use the sites without cookies or would like to know more, you can do that here.